NEBO, ZEMLJA, KOTAČ

Datum Vrijeme Ulaznice Lokacija

Interaktivna predstava za djecu (4 – 8)

Priča, režija i izvedba: Svetlana Patafta

Scenografija i lutka: Nikolina Manojlović Vračar

Glazba: Lazar Novkov

Suradnice: Višnja Katalinić, voditeljica Središnje knjižnice Roma u Republici Hrvatskoj / Medina Šainovski, suradnica za romski jezik i Glas u predstavi / Dragana Dimitrov, voditelj Ogranka Gradske biblioteke “Trifun Dimić”, Šangaj u Novom Sadu

Dizajn reklamnog materijala: Marko Jovanovac, StudioText

Partner: Savez Roma u Republici Hrvatskoj „Kali Sara“ u Zagrebu

Sufinancirali: Ured za kulturu Grada Zagreba i Ministarstvo kulture RH

Premijera: 20.12.2022.

 

Djevojčica Kali (na romskom crna) odlazi u šumu tražiti prijatelja jer se druga djeca ne žele s njom igrati pošto ima tamnu kožu. U šumi susreće životinje i dolazi u različite situacije. Kad izađe iz šume naiđe na rijeku i legne na obalu, gleda zvijezde i zamisli želju da upozna pravog prijatelja. Iz vode joj se javlja Kali Sara (u romskoj mitologiji zaštitnica Roma) koja joj kaže da na svijetu ima dobrih i loših ljudi, a da će njeno srce znati tko joj može biti pravi prijatelj kad ga upozna. Kaže joj da pogleda oko sebe i Kali shvati da su upravo djeca u publici bila njena podrška na putovanju kroz šumu. U ime novog poznanstva zaplešu zajednički ples.

Djeca u publici aktivno sudjeluju u pričanju priče glumeći životinje, šumu, most i rijeku, a u jednoj sceni postaju i sami likovi u priči kad zamišljaju s Kali nebo, zvijezde i naglas izgovaraju svoje želje. Oni su aktivni pomagači kako pripovjedačici tako i glavnoj junakinji.

Drugi nivo predstave je jezični, upoznavanje romskog jezika kroz osnovne izraze i pojmove koji se koriste u predstavi. Glazba je autorska, s elementima romske glazbe. Glavni materijal koji je korišten u oblikovanju vizualnog identiteta predstave su marame i tijekom predstave djeca animiraju marame i platno ovisno o situacijama u kojoj se Kali nađe.

Ovo je treća predstava u programu Teatra Puna kuća „Multikulturom do kvalitetne kulture“ kojim želimo djecu potaknuti na poštivanje različitosti među ljudima i međusobno razumijevanje.